Jumaat, 13 Mei 2011

Haiwan Kesayangan Saya ( karangan sekolah )

               
                     Banyak haiwan jinak  yang boleh dijadikan haiwan kesayangan . Antara  haiwan  yang jinak ialah kucing , arnab  dan  tikus  belanda .
   
                    Saya  mempunyai  haiwan  kesayangan . Haiwan  kesayangan  saya  ialah  kucing . Saya memberi  nama kucing itu ialah  Comel . Bulu  Comel  sangat  lebat . Warna  bulu  Comel  hitam  kekuningan . Saya  memelihara  Comel  sejak  tiga  tahun  yang  lepas .
               
                    Kucing  peliharaan  saya , pada  asalnya  dibeli  di  sebuah  kedai kucing peliharaan  yang  berhampiran  dengan  rumah  saya . Semasa  di  kedai  saya  melihat  banyak kucing dijual  di   
situ . Saya amat tertarik dengan seekor kucing yang dijual di situ , lalu ayah terus membayarnya dengan harga RM300 kepada penjual kucing itu .


                    Setiap minggu , saya akan memandikan Comel . Saya juga memberi Comel makan makanan khas untuk kucing tiga kali sehari . Ibu saya juga menyediakan tempat khas untuk Comel . Setiap petang , saya akan melapangkan masa untuk bermain dengan Comel . Setiap kali saya memanggil namanya , Comel terus berlari ke arah saya .


                    Saya sangat menyayangi Comel . Saya akan menjaga Comel sehingga akhir hayatnya . 

14 ulasan:

  1. hebat sangat. saya harap karangan ini akan membantu saya

    BalasPadam
  2. Ok bagua karangan initial to long adik says tulia karangan.

    BalasPadam
  3. awak guna tulisan apa untuk tulis ni?

    BalasPadam
  4. Rindu classmate lama ...waktu standard 6

    BalasPadam
  5. Bagus karangan ni.sedap saya baca.karangan awak sangat best.saya nm berterima kasih kerana berkongsi karangan ni akhir kata sekian terima kasih

    BalasPadam
  6. Bagus karangan kamu . Saya tulis karangan kamu untuk sekolah.

    BalasPadam
  7. Terima kasih saye boleh guna karangan ini untuk kerje sek saye

    BalasPadam